مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت

مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت

مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت

مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

ورزش درمانی باعث بهبود نوع های متفاوت کمردرد می شود

کاهش درد کمردرد با فعالیت بدنی

کمردرد ازجمله مشکل ها جامعه انسانی است و بهبود ‌ های متعددی برای آن وجود دارد‌‎

 
ورزش درمانی باعث درمان انواع مختلف کمردرد می شود چون ورزش تاثیرات مختلفی روی اعضاء بدن می گذارد که این تاثیرات دارای فواید درمانی زیادی هستند.


شاید برای شماهم پیش آمده باشد که در حین کار ناگهان کمر درد گرفته اید و از انجام دادن کار بازمانده اید. به طور معمول کمردرد ها تدریجی شروع می شوند و اغلب با صدمات فیزیکی به دنبال بلند کردن وسایل سنگین و یا فعالیت‌هایی سنگین ایجاد می شوند که در آخر هم به کمر درد حاد و یا دیسک کمر منجر می شوند.

اصولا کمردرد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جوامع بشری است و با آن که درمان‌های متعددی برای آن وجود دارد‌، ولی هر کمردردی به درمان خاص خودش نیاز دارد و نمی‌توان نسخه مشترکی برای همه کمردردها پیچید و حتی بسیاری از این درمان‌ها نتایج رضایت بخشی برای بیمار در پی نخواهند داشت. با این حال، حدود نیمی از مبتلایان به کمردرد به تمرین‌هایی که در بخش‌های فیزیوتراپی یاد می‌گیرند و انجام می‌دهند، پاسخ داده و با انجام منظم و مداوم آنها بهبود می‌یابند. اما این ورزش‌ها چه هستند و با انجام آنها چگونه می‌توان از ابتلا به کمردرد پیشگیری کرد یا از شدت کمردرها کاست و آنها را درمان کرد‌؟

دکتر پارسانژاد، فیزیوتراپیست با اشاره به این که یکی از روش‌های مؤثر تمرین درمانی برای رفع کمر درد، آموزش استفاده از عضلات مرکزی ستون فقرات کمری و فعالسازی آنهاست که به مثابه یک سیلندر در ناحیه تنه قرار دارند و ثبات و کنترل حرکات در این ناحیه را تأمین می‌کنند، می‌گوید: بسیاری از افراد فکر می‌کنند با تقویت عضلات شکم و شش تکه شدن آنها، ماهیچه‌های ناحیه مرکزی ستون فقرات هم تقویت شده، عملکردشان بهبود می‌یابد و ثبات ستون فقرات هم بیشتر می‌شود در حالی که این تصور غلط است. جالب است بدانید با تمرینات سنگین در بدنسازی، این عضلات مهار شده و عملکرد مناسب خود را از دست خواهند داد.

این متخصص به تفکیک، روش‌هایی را برای تقویت عضلات کمر، معرفی می‌کند که اگر روزانه به مدت پنج دقیقه از آنها بهره گرفته شود نه تنها می‌توان عضلات مرکزی کمر را تقویت کرد، بلکه با آموزش بیشتر، می‌توان خود را از کمردرد مصون نگه داشت.

تقویت عضلات کمر، نه با دراز و نشست
باید بدانیم تمرین دراز و نشست، راه مناسبی برای تقویت عضلات مرکزی کمر نیست. 25 عضله، این سیلندر مرکزی کمر را می‌سازند و خوشبختانه ما مجبور نیستیم برای تقویت همه آنها، تمرین‌های متعدد انجام دهیم، چراکه همه آنها با هم عمل می‌کنند و وقتی این عضلات کارشان را درست انجام می‌دهند، از ران‌ها تا شانه‌ها ثبات ایجاد خواهند کرد.

به این ترتیب بهترین تمرین به جای دراز و نشست، قرار گرفتن روی آرنج‌ها و نوک پاهاست، در حالی که وضع ستون فقرات در راستای طبیعی خود حفظ شود، شبیه شنا رفتن روی زمین.

درست بنشینید و نفس عمیق بکشید...
همان‌گونه که دریافتید ستون فقرات را به سیلندری تشبیه کردیم که در بالای این سیلندر عضله دیافراگم شما قرار دارد که به نفس کشیدن شما کمک می‌کند و نقش بسیار مهم آن ایجاد ثبات مرکزی تنه است.

بررسی‌ها نشان داده بیماران مبتلا به کمردرد در مقایسه با افراد سالم، الگوی تنفس غیرطبیعی دارند. اگر هنگام تنفس، قفسه سینه شما بیش از حد به بالا و پایین حرکت کند، احتمالا شما قسمت بالای سیلندر عضلات مرکزی یعنی دیافراگم را بخوبی فعال نکرده اید. برای بازآموزی و فعال کردن مناسب دیافراگمتان سعی کنید در وضعیت مناسب بنشینید، به آرامی قسمت پایین شکمتان را به داخل بکشید. حالا بدون این که شانه‌ها و قفسه سینه به سمت بالا حرکت کند، نفس عمیق بکشید. این تمرین را در حالی که دست‌ها را روی شکم یا روی کمر قرار می‌دهید، تکرار کنید. شما باید احساس کنید دیواره عضلات مرکزی تنه، بیش از قبل متسع می‌شود.


کمتر بنشینید!
عضلات مرکزی برای مجموعه فعالیت‌های متنوع و متعدد بدن، مانند راه رفتن یا بالانس زدن ژیمناست‌ها طراحی شده و از آنجا که امروزه با توسعه فناوری بیشتر فعالیت‌های انسان‌ها در وضعیت نشسته است، بدن با استرس‌های ناشی از این تغییر، سازگار شده و در برابر آنها آسیب‌پذیر می‌شود. در صورتی که تمام فعالیت‌های ما در حالت نشسته باشد، عضلات مرکزی به مرور ضعیف می‌شوند و ما صرف زمان برای برگرداندن عملکرد طبیعی آنها نیاز خواهیم داشت.


منقبض کردن قسمت پایین شکم را فراموش نکنید
طرفین این سیلندر از عضلات متعددی تشکیل شده که مهم‌ترین آنها عضله عرضی شکمی است و اغلب اوقات در صورت عملکرد نامناسب، علت دردهای کمر، پشت و ران هاست. این عضله مانند یک کرست برای بدن شما عمل می‌کند و فشار داخل شکمی را تنظیم می‌کند.

زمانی که این عضله منقبض می‌شود، فشار داخل شکمی افزایش می‌یابد و سبب افزایش ثبات ستون فقرات می‌شود. بنابراین داخل فروبردن آرام قسمت پایین شکم، هنگام انجام تمرینات عضلات مرکزی و بلند کردن اشیا باعث انقباض عضله عرضی شکم و ایجاد ثبات بیشتر در این ناحیه می‌شود.

یک اشتباه بسیار رایج در میان مردم این است که وقتی پایین شکم را داخل می‌کشند و این عضله را فعال می‌کنند، تمایلی به نفس کشیدن ندارند. بدن نیاز به اکسیژن دارد، بخصوص زمانی که ورزش می‌کنید یا جسمی را بلند می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که در این وضعیت نفستان را حبس نکرده‌اید.

تقویت عضلات کف لگن را فراموش نکنید
اما بخش پایینی سیلندر عضلات مرکزی که معمولا فراموش می‌شوند، عضلات کف لگن هستند. عضلات کف لگن به دلایل متعددی اهمیت دارند از جمله ثبات مرکزی تنه. انجام تمرین «کگل» هنگام تمرینات عضلات مرکزی به تقویت پایه این سیلندر کمک می‌کند.

 

فواید ورزش درمانی در درمان کمردرد

ورزش درمانی باعث درمان انواع مختلف کمردرد می شود‌‎

 

ورزش های مفید برای درمان یا کم کردن کمر درد
 
پیاده روی و دویدن آرام:
پیاده روی نیز یک فعالیت جسمی بسیار مناسب است. بسیار ساده می توان پیاده روی کرد؛ چه مسیر کوتاه باشد و چه طولانی، چه سرعت پیاده روی زیاد باشد و چه کم، فایده و تأثیر خود را خواهد داشت. اگر پیاده روی می کنید باید تعداد گام هایتان را افزایش دهید به جای اینکه اندازه گام هایتان را بیشتر کنید. در واقع هر چه طول گام بیشتر باشد، میزان پیچ خوردگی در ستون مهره ها بیشتر خواهد بود.
 

انجام دادن حرکات در آب:
تمرینات بسیاری برای درمان کمر درد در آب موجود است که بسیار مفید است و بهتر است بیمار ابتدا روش صحیح انجام دادن این حرکات را زیر نظر مربی مربوطه آموزش ببیند و سپس به تنهایی انجام دهد. برای اجرای تمرینات در آب باید کل بدن تا زیر گردن در آب باشد به طوریکه سرشانه ها به طور کامل در آب باشد و پس از آن حرکات انجام شود.البته راه رفتن در آب با همین شرایط هم برای رفع کمردرد موثر است.

 

دوچرخه سواری:
دوچرخه سواری به شرطی مناسب است که موقعیتی مناسب برای قرارگرفتن بر روی دوچرخه داشته باشید (تناسب بین اندازه دوچرخه و ارتفاع بدن) و هیچ مشکل خاصی برای سطح ستون مهره ها ایجاد نشود. در این موارد حتماً با پزشک تان مشورت کنید، او می تواند تمرینات و حرکات مناسبی به شما پیشنهاد کند. انواعی از دوچرخه ثابت های موجود در باشگاه های ورزشی دارای پشتی و تکیه گاه هست، که برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب است.


شنا:
شنا بهترین ورزش برای کسانی است که از کمردرد رنج می برند. شنا نوعی درمان کامل برای مشکلات کمر است. وقتی که بدن در آب است، در حالت بی وزنی است و از یک سری از قید و بندها رها می شود. در نتیجه ستون مهره ها تحت فشار و وزن بدن قرار ندارد.
 
از دیگر نکات حائز اهمیت در درمان کمر درد با ورزش توجه به این است که هرگز ورزش خود را با دویدن سریع و طولانی شروع نکنید و دوی سریع را به طور کلی فراموش کنید زیرا زمانی که می دوید، در هر گام ستون مهره ها 10 برابر وزن بدن را باید تحمل کند. به علاوه موج های سختی در راستای پاهای شما بالا می روند. در نتیجه، ستون مهره ها در معرض درد قرار خواهد گرفت.

اگر واقعاً اصرار دارید که بدوید، باید احتیاط کنید و کفش های مناسبی بپوشید که بتوانند از شدت شوک های وارده بر ستون مهره ها بکاهند. همچنین بدون مشورت با پزشک اقدام به دویدن نکنید.

  • aa aa

 گامی مهم برای برپایی مراسم ها عقد بندان

 
در روز عقد بندان شخص در کل روز در کانون دید ها همه قرار دارید و هر کدام از میهمان هایتان در مورد شما نظری می دهند پس شما باید از همه لحاظ مانند لباس عروس و داماد، باغ عروسی، صرف غذا، ماشین عروس و حتی نوع پوشش کارکنان تشریفات بایدبهترین وکم نظیر تمامی این برنامه ریزی ها باید دقیق و حرفه ای باشد چون برنامه ریزی برای برگزاری جشن ممکن است حتی تا یک ماه به طول انجامد.


در اینجا برخی از اساسی ترین گام هایی را که باید در برنامه ریزی های خود مد نظر قرار دهید ذکر می کنیم:

برنامه ریزی مراسم عروسی,برگزاری جشن عروسی,تشریفات عروسی در تهران

 
پیشنهاد چند گام اساسی
گام اساسی اول: تعیین تاریخ عروسی
بدیهی است که همه برنامه ریزی های شما به این تاریخ بستگی دارد. بنابراین ابتدا متناسب با آداب و رسوم خودتان نسبت به تعیین این تاریخ اقدام کنید. تاریخ مراسم روی هزینه های شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هزینه های اجاره تالار در روزهای خاص و اعیاد و تعطیلات با روزهای عادی متفاوت است. حتی فصل برگزاری مهمانی می تواند تاثیر زیادی در هزینه های شما داشته باشد. اگر مهمان هایی از راه دور دارید بهتر است روزهای تعطیل را برای جشن خود انتخاب کنید. اگر در شهرهای پرترافیک زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که معمولا ترافیک خیابان ها در تاریخ های خاص مثل: روز مادر، روز پدر و دیگر مناسبات به مراتب بیشتر از روزهای عادی است و ممکن است روی برنامه ریزی شما تاثیر بگذارد.


گام اساسی دوم: تهیه لیست میهمانان
بسیاری از خانواده ها تصوری که از تعداد مهمانان خود دارند با واقعیت منطبق نیست. بنابراین هرگز به حدس و گمان و تخمین اکتفا نکنید. خواهید دید وقتی لیست میهمانان خود را روی کاغذ بیاورید، با آنچه در ذهن داشتید تفاوت زیادی دارد. نکته دیگر این است که تهیه این لیست شاید تا یک هفته به طول انجامد. چراکه برخی از مهمانان در ابتدا از قلم می افتند. بنابراین هرچه سریع تر لیستی کامل و شسته و رفته از مهمانان خود و همسرتان با ذکر نام و تعداد افراد خانواده مدعو، تهیه کنید.

 

برگزاری جشن عروسی,برنامه ریزی مراسم عروسی,تشریفات عروسی در تهران

 
استفاده از تکنیک تخمین سه نقطه ای
ممکن است نسبت به تعداد دقیق افرادی که ممکن است در جشن شما حضور پیدا کنند شک داشته باشید. مثلا نمی دانید که آیا خانواده ای که در شهر دیگری زندگی می کنند برای عروسی شما خواهند آمد یا خیر. در این حالت از تکنیک تخمین سه نقطه ای استفاده کنید. ابتدا تعداد کسانی را که مطمئن هستید به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. بعد از آن تعداد کل مهمانان را با فرض اینکه همه و همه به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. حال میانگین این دو عدد را به دست آورید و مبنای محاسبات خود قرار دهید.


گام اساسی سوم: تعیین بودجه
بعد از تعیین تاریخ و تعداد مهمانان، باید نسبت به بودجه ای که قصد دارید برای عروسی خود خرج کنید، تصمیم گیری کنید. بهتر است قبل از هرچیز در این مورد با دوستان و نزدیکانی که اخیرا جشن خود را برگزار کرده اند مشورت کنید. هزینه ها را به صورت تفکیک شده مثل تالار عروسی، لباس عروس، آرایش عروس، گل، ماشین عروس و… روی کاغذ بنویسید. سپس نسبت به تعدیل آنها با توجه به آنچه که در نظر گرفته اید اقدام کنید. تحقیق در بازار را فراموش نکنید. با کمی پرس و جو در بازار می توانید تصمیم بهتری بگیرید.
 

برگزاری جشن عروسی,شام عروسی,لباس عروس و داماد


گام اساسی چهارم: تعیین محل برگزاری جشن
باغ یا تالار، منزل مسکونی یا ویلای یکی از نزدیکان فرقی نمی کند. آنچه مهم است توافق شما و همسرتان بر سر محل برگزاری و نیز بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته اید. در تعیین محل برگزاری مراسم عروسی علاوه بر این ها، نکات دیگری نظیر: تعداد مهمانان، فصل برگزاری، آب و هوای منطقه، مسافت، فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها می تواند در تصمیم گیری شما درباره محل برگزاری مراسم تاثیرگذار باشد. اگر تاریخ جشن شما، یکی از اعیاد و یا روزهای خاص است، هرچه سریع تر نسبت به رزور تالار و یا باغ اقدام کنید. چراکه ممکن است در تاریخ مورد نظر شما، تالار ها و باغ های مناسب رزرو شده باشند.


گام اساسی پنجم : کیفیت کترینگ و تهیه شام عروسی مهم است
مهمانان شما انتظار دارند در بزرگترین شب زندگی شما، خوب پذیرایی شوند و کترینگ و تهیه شام، مهمترین قسمت تشریفات عروسی شماست. کیفیت غذا می بایست مناسب باشد و در کنار آن دسر و نوشیدنی های مناسب نیز مهم هستند. اگر کمی از گوشه و کنار منوی غذا و مخلفات آن برای صرفه جویی در هزینه ها، بزنید اشکالی ندارد در عوض می توانید مطمئن باشید که غذای اصلی از کیفیت مناسبی برخوردار است. اگر مشکل بودجه دارید، قویا توصیه می کنم که مهمان کمتری دعوت کنید اما از کیفیت شام کم نکنید. امروزه دعوت کردن کلیه قوم و خویش ها و دوستان دور، مرسوم نیست.

 

بهتراست از دعوت کردن برخی از مهمانان به مراسم عروسی خود صرف نظر کنید در عوض به مهمانان کمی که دعوت کرده اید، بهترین سرویس را ارایه دهید. اگر تشریفات شام عروسی را به صورت سلف سرویس برگزار می کنید، مطمئن شوید که برای هر 50 میهمان، یک میز شام وجود دارد. این نکته مهمی است. اگر 350 میهمان باید سر یک میز شام پذیرایی شوند، دو ساعت طول می کشد تا تمام مهمانان شام بخورند. چراکه باید صبر کنند یک گروه شام خود را صرف کند و سپس گروه بعدی شام بخوردند و این یک فاجعه در برگزاری عروسی است.
 

برنامه ریزی مراسم عروسی,مراسم عروسی,شام عروسی

 
گام اساسی  ششم :انتخاب ماشین عروس که چه ماشینی باشد
انتخاب ماشین عروس بستگی به نظر عروس خانم وآقا داماد دارد وانتخاب ماشین به موقعیت خانوادگی،شغلی و یا نظر شخصی عروس و داماد دارد و به دنبال بهترین ماشین برای عروسی می باشند تزئین ماشین عروس بستگی به ذوق وسلیقه وایده جالب گل فروشی ها وخود عروس خانم وآقا داماد می باشد. تزئین ماشین عروس با انواع گل های زیبا،روبان،بادکنک وجدیدن هم با نقاشی گل روی ماشین یا مدل چهره پرازگل راانتخاب می کنند،که همگی بسته به هزینه عروس خانم وآقا داماد بستگی دارد.

  • aa aa

سیزده بدر

مغازه
  • aa aa